linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Zasady zgłaszania naruszeń wenętrznych - Żuławski Bank Spółdzielczy

Zasady zgłaszania naruszeń wenętrznych

Informacja o procedurze zgłoszeń wewnętrznych

Żuławski Bank Spółdzielczy wdrożył zalecenia ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, kandydatom do pracy, stażystom, dostawcom, kontrahentom, czy członkom organów banku. Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary: korupcja, zamówienia publiczne, usługi, produkty i rynki finansowe, przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu, ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów, ochrona prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).

Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adres do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.

Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:

1) listownie – za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres siedziby Banku (ul. Sikorskiego 52, 82-100 Nowy Dwór Gdański) do stanowiska ds. zgodności z dopiskiem „do rąk własnych”,

2) osobiście – przez złożenie zawiadomienia w formie pisemnej bezpośrednio do stanowiska ds. zgodności (siedziba Banku),

3) elektronicznie – przez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres compliance@zulawskibs.pl;.

Pliki do pobrania: