linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Polityka prywatności - Żuławski Bank Spółdzielczy

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
w sprawie ochrony danych osobowych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, dalej: Rozporządzenie) Żuławski Bank Spółdzielczy informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych, zwany dalej „Bankiem”.

Administrator danych

Administratorem danych osobowych jest  Żuławski Bank  Spółdzielczy z siedzibą w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Sikorskiego 52, 82-100 Nowy Dwór Gdański wpisanym do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000045454, numer NIP 578-00-04-676. Dane kontaktowe: numer telefonu 55 246 91 31 lub adres email sekretariat@zulawskibs.pl.

Inspektor Ochrony Danych

Bank wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz realizacji praw podmiotów związanych
z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można skontaktować się:

  1. poprzez adres poczty elektronicznej iod@zulawskibs.pl,
  2. listownie na adres: Żuławski Bank Spółdzielczy, ul. Sikorskiego 52, 82-100 Nowy Dwór Gdański.

Kategorie danych osobowych

Informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą Bank przetwarza następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: dane identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane kontaktowe.

Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Bank będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe w określonych poniżej celach:

  1. wykonywania czynności bankowych, a w szczególności w celu podjęcia niezbędnych działań związanych z zawarciem i wykonaniem umowy z Bankiem oraz podjęciem przez Bank działań, na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy, a dodatkowo w odniesieniu do umów
    o produkty o charakterze kredytowym w celu oceny zdolności kredytowej i analizą ryzyka kredytowego, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia,
  2. statystycznych i analiz, których wynikiem nie są dane osobowe i wynik ten nie służy za podstawę podejmowania decyzji dotyczących konkretnej osoby fizycznej, w tym zakresie podstawą prawną jest uzasadniony interes Banku wynikający z przepisów Prawa bankowego, tj. art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
  3. stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod, o których mowa w art. 105a ust. 4 Prawa bankowego, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia
  4. przetwarzania danych w celach statystycznych i raportowania wewnętrznego  w postaci konieczności zapewnienia odpowiedniego zarządzania i sprawnej organizacji działalności,
    w tym zakresie podstawą prawną jest uzasadniony interes realizowany przez Bank art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
  5. realizacji obowiązków sprawozdawczych wobec instytucji finansujących lub innych uprawnionych, a także zapewnianiu możliwości dokonania kontroli prawidłowości realizacji obowiązków Banku, dot. kredytów udzielanych ze środków dofinansowanych z budżetu państwa, Banku jako pośrednika finansowego w zakresie zarządzania instrumentami finansowymi pochodzącymi ze środków publicznych oraz w przypadkach związanych
    z udzieleniem pomocy de minimis lub pomocy publicznej, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia,
  6. ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu, w tym zakresie podstawą prawną jest uzasadniony interes realizowany przez Bank art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
  7. ustalenia i dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną działalnością, w tym restrukturyzacji, windykacji, egzekucji wierzytelności, podejmowania działań w celu znalezienia nabywców na majątek stanowiący zabezpieczenie umowy oraz sprzedaży wierzytelności wynikającej z tej umowy lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, przed organami ścigania, organami orzekającymi, w tym sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w tym podatkowych, w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
  8. wykrycia i ograniczenia nadużyć finansowych związanych z działalnością Banku jak również w celu zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania środków pieniężnych klientów Banku oraz prowadzenia postępowań wyjaśniających, w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
  9. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Banku w związku z prowadzeniem działalności bankowej oraz w związku z realizacją umowy, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia w tym np.
    1. wypełnienia obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu na podstawie obowiązku z rozdziału 5 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
    2. wypełnienia zobowiązania do wymieniania z innymi państwami Unii Europejskiej
      i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe zgodnie z ustawą o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Euro FATCA),
  10. rozpatrywania reklamacji, wniosków, odwołań, szczególnie na podstawie obowiązku
    o Rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym,
    w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust 1 lit. b-c Rozporządzenia,
  11. zapewnienia bezpieczeństwa i organizacji ochrony systemów informatycznych w Banku,
    w szczególności poprzez zapewnienie odtworzenia i zachowania ciągłości działania (np. dokonanie odpowiednich kopii zapasowych i awaryjnych oraz wykonywanie archiwizacji danych oraz w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
  12. promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank w trakcie obowiązywania umowy podstawą prawną przetwarzania danych osobowych, w tym zakresie jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez Bank, art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
  13. promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy na podstawie zgoda osoby, której dane dotyczą, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia,
  14. korzystania z usług poprzez kanały bankowości elektronicznej, realizacji komunikacji lub dostarczania usług za pośrednictwem stron internetowych Banku oraz aplikacji mobilnej, w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust. 1 lit. b lub f Rozporządzenia.

Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych

Bank będzie przechowywał Pani/Pana dane osobowe:

  1. w związku z zawarciem umowy i w celu jej realizacji – przez okres obowiązywania umowy,
    a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami,
  2. dla celów wykonywania czynności bankowych, w szczególności dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 Prawa bankowego, przy czym
    w żadnym wypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania,
  3. w zakresie kredytów udzielanych ze środków dofinansowanych z budżetu państwa, Banku jako pośrednika finansowego w zakresie zarządzania instrumentami finansowymi pochodzącymi ze środków publicznych przez okres trwania umowy lub wymagany uprawnieniem do dokonywania kontroli Banku przez te instytucje w okresie 5 lat od zakończenia lub rozwiązania umowy ustanawiającej, a dla pomocy de minimis w okresie 10 lat od jej udzielenia.
  4. dla celów statystycznych i analiz – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania,
  5. w zakresie przetwarzania dla celów statystycznych i raportowania wewnętrznego – do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionego interesu Banku stanowiącego podstawę tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu,
  6. w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu,
  7. w zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Banku – przez okres, w jakim przepisy prawa nakazują bankom przechowywanie dokumentacji i wypełnianie względem Pani/Pana obowiązków z nich wynikających,
  8. w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących,
    w szczególności przepisów ustawy o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu Bank, jako instytucja obowiązana przechowuje dokumenty przez okres 5 lat, licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym zakończono stosunki gospodarcze z klientem. Generalny Inspektor Informacji Finansowej może zażądać przechowywania dokumentacji przez kolejny okres nie dłuższy niż 5 W związku z powyższym, dane będą przetwarzane przez okres do 10 lat,
  9. w zakresie związanym z rozpatrzeniem reklamacji dane będą przetwarzane przez okres rozpatrzenia reklamacji, a następnie w celach obrony przed roszczeniami prawnymi, dokumentacja reklamacyjna będzie przechowywana w Banku w okresie analogicznym do okresów przechowywania dokumentacji produktowej, której dotyczy reklamacja,
  10. w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu,
  11. w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy – do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody,
  12. w zakresie kanałów elektronicznych (w tym aplikacji mobilnej) dane będą przetwarzane do czasu zakończenia umowy, a po tym czasie przez okres przedawnienia roszczeń, tj. przez okres 6 lat od zakończenia stosunków gospodarczych z klientem.

Informacja o odbiorcach danych osobowych

Pani/ Pana dane są przeznaczone dla Banku oraz mogą być przekazane następującym odbiorcom:

  1. podmiotom i organom, którym Bank jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom uprawnionym do otrzymania od Banku danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. Biuro Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, Związek Banków Polskich z siedzibą w Warszawie, Narodowy Bank Polski, Komisja Nadzoru Finansowego, Spółdzielczy System Ochrony),
  2. podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do wykonywania zawartych z osobą, której dane dotyczą umów, w tym Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A., VISA, Mastercard, First Data Polska S.A.,
  3. biurom informacji gospodarczej, działającym na podstawie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, na podstawie przepisów tej ustawy (np. Krajowy Rejestr Długów S.A. z siedzibą we Wrocławiu, Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. z siedzibą w Warszawie),
  4. podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane dotyczą w imieniu Banku na podstawie zawartej z Bankiem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,
  5. podmiotom powiązanym działającym w ramach Spółdzielczej Grupy Bankowej,
  6. podmiotom wspierającym Bank w procesach biznesowych i w czynnościach bankowych.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Profilowanie należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się. W zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy z Bankiem bądź wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Banku, dane osobowe osoby, której dane dotyczą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać ze zautomatyzowanym podjęciem decyzji, w tym profilowaniem. Tego rodzaju przypadki wystąpią w następujących sytuacjach:

  1. dokonywania oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu; ocena dokonywana jest na podstawie danych zadeklarowanych w dokumentach przedstawionych przy złożeniu dyspozycji lub zlecenia przeprowadzenia transakcji albo przy zawieraniu umowy w oparciu o ustalone kryteria (rodzaju klienta, obszaru geograficznego, przeznaczenia rachunku, rodzaju produktów, usług i sposobów ich dystrybucji, poziomu wartości majątkowych deponowanych przez klienta lub wartości przeprowadzonych transakcji, celu, regularności lub czasu trwania stosunków gospodarczych); konsekwencją dokonania oceny może być automatyczne zakwalifikowanie do grupy ryzyka, gdzie kwalifikacja do grupy nieakceptowanego ryzyka może skutkować blokadą i nienawiązaniem relacji; skutkiem ewentualnego stwierdzenia uzasadnionych podejrzeń prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest zgłoszenie takiej transakcji do odpowiednich organów państwowych lub możliwość wypowiedzenia umowy,
  2. w celach marketingu i promocji działalności prowadzonej przez Bank – Pani/Pana dane osobowe (m. in. dane demograficzne, historia transakcji dokonywanych na rachunku
    z uwzględnieniem transakcji wykonywanych kartą płatniczą) mogą być wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty (bez negatywnych skutków dla Pani/Pana dotyczą w przypadku nieskorzystania z tej oferty),
  3. w uzasadnionych przypadkach możliwe jest podjęcie wobec osoby, której dane dotyczą zautomatyzowanej decyzji o odmowie wykonania transakcji płatniczej w przypadku podejrzenia, iż została zainicjowana przez osobę nieuprawnioną; identyfikacja takich przypadków odbywa się na podstawie profilowania ustalonego według kryteriów związanych z cechami Pani/Pana transakcji, w tym kwoty transakcji, miejsca inicjowania transakcji, sposobu jej autoryzowania.

Prawa osób, których dane są przetwarzane

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do:

  1. dostępu do danych osobowych,
  2. żądania ich sprostowania,
  3. usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia,
  5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzani w zakresie w jakim podstawą przetwarzania jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Banku (w tym wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na potrzeby promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank),
  6. wycofania zgody, w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
  7. przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od Banku danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego,
  8. wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Źródło pochodzenia danych

Informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w inny sposób niż od osoby, której dane dotyczą. Pani/Pana dane mogą pochodzić od mocodawcy (w przypadku udzielonego pełnomocnictwa), przedstawiciela ustawowego, a także źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i rejestrów:  REGON, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowego Rejestru Sądowego).

Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego

Bank w przypadkach uzasadnionych i koniecznych, w celu wykonania umowy (np. realizacji Pani/Pana dyspozycji związanych z umową), a także w przypadkach, gdy transfer danych osobowych jest konieczny przekaże Pani/Pana dane osobowe do organizacji międzynarodowych (np. SWIFT) lub udostępni Pani/Pana dane osobowe podmiotom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).

Obowiązek podania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Banku związanych z wykonywaniem czynności bankowych. W przypadku niepodania danych osobowych Bank zmuszony jest odmówić zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie Pani/Pana zgody, podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Serwisy społecznościowe

Żuławski Bank Spółdzielczy w Nowym Dworze Gdański prowadzi firmowy profil na portalu społecznościowym Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/ZulawskiBankSpoldzielczy.
W związku z posiadaniem profilu Żuławski Bank Spółdzielczy może przetwarzać/gromadzić Pani/Pana dane osobowe wynikające z nawiązania interakcji poprzez wykonanie takich czynności jak np. polubienie profilu/ postu, pozostawienie komentarza, przesłanie wiadomości. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w niżej wymienionych celach:

  1. zarządzania profilem firmowym przez Administratora,
  2. umożliwienia aktywności na profilu społecznościowym Banku,
  3. prowadzenia profilu poprzez udostępnianie informacji o prowadzonej działalności Banku polegającej na publikacji postów o wydarzeniach, przeprowadzonych akcjach społecznych, regionalnych i kulturalnych organizowanych przez Żuławski Bank Spółdzielczy lub przy jego udziale,
  4. promowanie usług oraz produktów bankowych, w tym także produktów bankowych oferowanych przez SGB Bank S.A. w wyniku realizacji wspólnych celów i przynależności Banku do grupy SGB,
  5. budowanie relacji oraz tworzenie społeczności Banku w serwisie społecznościowym,
  6. statystycznych i analitycznych,
  7. dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi.

Podstawą prawną przetwarzania Pani/a danych osobowych w ww. celach jest prawnie uzasadniony interes Banku (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Dane gromadzone podczas wizyty na profilu Banku wykorzystywane są do prowadzenia statystyki strony. Zawierają one wyłącznie zanonimizowane dane osób odwiedzających profil Banku i nie ma możliwości powiązania ich z konkretną osobą. Dzięki generowanym przez serwis społecznościowy statystykom, Bank przetwarza informację m.in. które z publikowanych treści są najbardziej popularne. Dzięki tym informacjom Bank doskonali swój profil społecznościowy.
Facebook jako Administrator portalu społecznościowego we własnym zakresie rejestruje Pani/Pana zachowania za pomocą plików cookies lub podobnych technologii, w tym również podczas interakcji
z profilem Banku. Pełny zakres i cele przetwarzania danych osobowych przez serwis Facebook określane są przez administratora pod adresem:

https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data

Cookies

Cookies to niewielkie pliki tekstowe zawierające dane informatyczne, które pozwalają między innymi na prawidłowe funkcjonowanie Serwisu. Są one przechowywane na urządzeniach końcowych. Pliki cookies odpowiadają za prawidłowe i pełne korzystanie ze wszystkich funkcjonalności strony internetowej bez zakłóceń. Pliki te informują nas o Pani/Pana aktywności na stronie internetowej Banku, ale nie pozwalają na pełną identyfikację. Pliki cookies mogą być wykorzystywane m.in. w celu:

  1. dostosowania zawartości strony Banku zgodnie z Pani/Pana wyborem poszczególnych kategorii cookies,
  2. optymalizacji procesu korzystania ze stron internetowej,
  3. tworzenia statystyk, które mają na celu zrozumienie sposób korzystania przez Panią/Pana ze strony Banku,
  4. utrzymywania sesji,
  5. prowadzenia działań polegających na promowaniu działalności Żuławskiego Banku Spółdzielczego.

Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz TUTAJ.

Zmiany Polityki Prywatności

Usługi i funkcje w ramach strony internetowej Banku mogą ulegać zmianie, co oznacza, że w przyszłości obecna wersja Polityki Prywatności może zostać zmodyfikowana. Dokument ten ma charakter informacyjny. Powyższe informacje zostały zaktualizowane w dniu 06.11.2023 r.