POLITYKA PRYWATNOŚCI
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
w sprawie ochrony danych osobowych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, dalej: Rozporządzenie) Żuławski Bank Spółdzielczy informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych, zwany dalej „Bankiem”.
Administrator danych
Administratorem danych osobowych jest Żuławski Bank Spółdzielczy z siedzibą w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Sikorskiego 52, 82-100 Nowy Dwór Gdański wpisanym do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000045454, numer NIP 578-00-04-676. Dane kontaktowe: numer telefonu 55 246 91 31 lub adres email sekretariat@zulawskibs.pl.
Inspektor Ochrony Danych
Bank wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz realizacji praw podmiotów związanych
z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można skontaktować się:
- poprzez adres poczty elektronicznej iod@zulawskibs.pl,
- listownie na adres: Żuławski Bank Spółdzielczy, ul. Sikorskiego 52, 82-100 Nowy Dwór Gdański.
Kategorie danych osobowych
Informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą Bank przetwarza następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: dane identyfikacyjne, dane adresowe oraz dane kontaktowe.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Bank będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe w określonych poniżej celach:
- wykonywania czynności bankowych, a w szczególności w celu podjęcia niezbędnych działań związanych z zawarciem i wykonaniem umowy z Bankiem oraz podjęciem przez Bank działań, na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy, a dodatkowo w odniesieniu do umów
o produkty o charakterze kredytowym w celu oceny zdolności kredytowej i analizą ryzyka kredytowego, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia,
- statystycznych i analiz, których wynikiem nie są dane osobowe i wynik ten nie służy za podstawę podejmowania decyzji dotyczących konkretnej osoby fizycznej, w tym zakresie podstawą prawną jest uzasadniony interes Banku wynikający z przepisów Prawa bankowego, tj. art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
- stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod, o których mowa w art. 105a ust. 4 Prawa bankowego, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia
- przetwarzania danych w celach statystycznych i raportowania wewnętrznego w postaci konieczności zapewnienia odpowiedniego zarządzania i sprawnej organizacji działalności,
w tym zakresie podstawą prawną jest uzasadniony interes realizowany przez Bank art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
- realizacji obowiązków sprawozdawczych wobec instytucji finansujących lub innych uprawnionych, a także zapewnianiu możliwości dokonania kontroli prawidłowości realizacji obowiązków Banku, dot. kredytów udzielanych ze środków dofinansowanych z budżetu państwa, Banku jako pośrednika finansowego w zakresie zarządzania instrumentami finansowymi pochodzącymi ze środków publicznych oraz w przypadkach związanych
z udzieleniem pomocy de minimis lub pomocy publicznej, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia,
- ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu, w tym zakresie podstawą prawną jest uzasadniony interes realizowany przez Bank art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
- ustalenia i dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną działalnością, w tym restrukturyzacji, windykacji, egzekucji wierzytelności, podejmowania działań w celu znalezienia nabywców na majątek stanowiący zabezpieczenie umowy oraz sprzedaży wierzytelności wynikającej z tej umowy lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, przed organami ścigania, organami orzekającymi, w tym sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w tym podatkowych, w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
- wykrycia i ograniczenia nadużyć finansowych związanych z działalnością Banku jak również w celu zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania środków pieniężnych klientów Banku oraz prowadzenia postępowań wyjaśniających, w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia.
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Banku w związku z prowadzeniem działalności bankowej oraz w związku z realizacją umowy, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia w tym np.
- wypełnienia obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu na podstawie obowiązku z rozdziału 5 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- wypełnienia zobowiązania do wymieniania z innymi państwami Unii Europejskiej
i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe zgodnie z ustawą o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Euro FATCA),
- rozpatrywania reklamacji, wniosków, odwołań, szczególnie na podstawie obowiązku
o Rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym,
w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust 1 lit. b-c Rozporządzenia,
- zapewnienia bezpieczeństwa i organizacji ochrony systemów informatycznych w Banku,
w szczególności poprzez zapewnienie odtworzenia i zachowania ciągłości działania (np. dokonanie odpowiednich kopii zapasowych i awaryjnych oraz wykonywanie archiwizacji danych oraz w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
- promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank w trakcie obowiązywania umowy podstawą prawną przetwarzania danych osobowych, w tym zakresie jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez Bank, art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia,
- promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy na podstawie zgoda osoby, której dane dotyczą, w tym zakresie podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia,
- korzystania z usług poprzez kanały bankowości elektronicznej, realizacji komunikacji lub dostarczania usług za pośrednictwem stron internetowych Banku oraz aplikacji mobilnej, w tym zakresie podstawą prawną jest 6 ust. 1 lit. b lub f Rozporządzenia.
Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych
Bank będzie przechowywał Pani/Pana dane osobowe:
- w związku z zawarciem umowy i w celu jej realizacji – przez okres obowiązywania umowy,
a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami,
- dla celów wykonywania czynności bankowych, w szczególności dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 Prawa bankowego, przy czym
w żadnym wypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania,
- w zakresie kredytów udzielanych ze środków dofinansowanych z budżetu państwa, Banku jako pośrednika finansowego w zakresie zarządzania instrumentami finansowymi pochodzącymi ze środków publicznych przez okres trwania umowy lub wymagany uprawnieniem do dokonywania kontroli Banku przez te instytucje w okresie 5 lat od zakończenia lub rozwiązania umowy ustanawiającej, a dla pomocy de minimis w okresie 10 lat od jej udzielenia.
- dla celów statystycznych i analiz – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania,
- w zakresie przetwarzania dla celów statystycznych i raportowania wewnętrznego – do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionego interesu Banku stanowiącego podstawę tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu,
- w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu,
- w zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Banku – przez okres, w jakim przepisy prawa nakazują bankom przechowywanie dokumentacji i wypełnianie względem Pani/Pana obowiązków z nich wynikających,
- w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących,
w szczególności przepisów ustawy o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu Bank, jako instytucja obowiązana przechowuje dokumenty przez okres 5 lat, licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym zakończono stosunki gospodarcze z klientem. Generalny Inspektor Informacji Finansowej może zażądać przechowywania dokumentacji przez kolejny okres nie dłuższy niż 5 W związku z powyższym, dane będą przetwarzane przez okres do 10 lat,
- w zakresie związanym z rozpatrzeniem reklamacji dane będą przetwarzane przez okres rozpatrzenia reklamacji, a następnie w celach obrony przed roszczeniami prawnymi, dokumentacja reklamacyjna będzie przechowywana w Banku w okresie analogicznym do okresów przechowywania dokumentacji produktowej, której dotyczy reklamacja,
- w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu,
- w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy – do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody,
- w zakresie kanałów elektronicznych (w tym aplikacji mobilnej) dane będą przetwarzane do czasu zakończenia umowy, a po tym czasie przez okres przedawnienia roszczeń, tj. przez okres 6 lat od zakończenia stosunków gospodarczych z klientem.
Informacja o odbiorcach danych osobowych
Pani/ Pana dane są przeznaczone dla Banku oraz mogą być przekazane następującym odbiorcom:
- podmiotom i organom, którym Bank jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom uprawnionym do otrzymania od Banku danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. Biuro Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, Związek Banków Polskich z siedzibą w Warszawie, Narodowy Bank Polski, Komisja Nadzoru Finansowego, Spółdzielczy System Ochrony),
- podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do wykonywania zawartych z osobą, której dane dotyczą umów, w tym Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A., VISA, Mastercard, First Data Polska S.A.,
- biurom informacji gospodarczej, działającym na podstawie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, na podstawie przepisów tej ustawy (np. Krajowy Rejestr Długów S.A. z siedzibą we Wrocławiu, Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. z siedzibą w Warszawie),
- podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane dotyczą w imieniu Banku na podstawie zawartej z Bankiem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,
- podmiotom powiązanym działającym w ramach Spółdzielczej Grupy Bankowej,
- podmiotom wspierającym Bank w procesach biznesowych i w czynnościach bankowych.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Profilowanie należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się. W zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy z Bankiem bądź wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Banku, dane osobowe osoby, której dane dotyczą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać ze zautomatyzowanym podjęciem decyzji, w tym profilowaniem. Tego rodzaju przypadki wystąpią w następujących sytuacjach:
- dokonywania oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu; ocena dokonywana jest na podstawie danych zadeklarowanych w dokumentach przedstawionych przy złożeniu dyspozycji lub zlecenia przeprowadzenia transakcji albo przy zawieraniu umowy w oparciu o ustalone kryteria (rodzaju klienta, obszaru geograficznego, przeznaczenia rachunku, rodzaju produktów, usług i sposobów ich dystrybucji, poziomu wartości majątkowych deponowanych przez klienta lub wartości przeprowadzonych transakcji, celu, regularności lub czasu trwania stosunków gospodarczych); konsekwencją dokonania oceny może być automatyczne zakwalifikowanie do grupy ryzyka, gdzie kwalifikacja do grupy nieakceptowanego ryzyka może skutkować blokadą i nienawiązaniem relacji; skutkiem ewentualnego stwierdzenia uzasadnionych podejrzeń prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest zgłoszenie takiej transakcji do odpowiednich organów państwowych lub możliwość wypowiedzenia umowy,
- w celach marketingu i promocji działalności prowadzonej przez Bank – Pani/Pana dane osobowe (m. in. dane demograficzne, historia transakcji dokonywanych na rachunku
z uwzględnieniem transakcji wykonywanych kartą płatniczą) mogą być wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty (bez negatywnych skutków dla Pani/Pana dotyczą w przypadku nieskorzystania z tej oferty),
- w uzasadnionych przypadkach możliwe jest podjęcie wobec osoby, której dane dotyczą zautomatyzowanej decyzji o odmowie wykonania transakcji płatniczej w przypadku podejrzenia, iż została zainicjowana przez osobę nieuprawnioną; identyfikacja takich przypadków odbywa się na podstawie profilowania ustalonego według kryteriów związanych z cechami Pani/Pana transakcji, w tym kwoty transakcji, miejsca inicjowania transakcji, sposobu jej autoryzowania.
Prawa osób, których dane są przetwarzane
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do danych osobowych,
- żądania ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzani w zakresie w jakim podstawą przetwarzania jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Banku (w tym wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na potrzeby promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Bank),
- wycofania zgody, w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od Banku danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego,
- wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Źródło pochodzenia danych
Informacja dotyczy danych osobowych pozyskanych w inny sposób niż od osoby, której dane dotyczą. Pani/Pana dane mogą pochodzić od mocodawcy (w przypadku udzielonego pełnomocnictwa), przedstawiciela ustawowego, a także źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i rejestrów: REGON, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowego Rejestru Sądowego).
Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego
Bank w przypadkach uzasadnionych i koniecznych, w celu wykonania umowy (np. realizacji Pani/Pana dyspozycji związanych z umową), a także w przypadkach, gdy transfer danych osobowych jest konieczny przekaże Pani/Pana dane osobowe do organizacji międzynarodowych (np. SWIFT) lub udostępni Pani/Pana dane osobowe podmiotom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Banku związanych z wykonywaniem czynności bankowych. W przypadku niepodania danych osobowych Bank zmuszony jest odmówić zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie Pani/Pana zgody, podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Serwisy społecznościowe
Żuławski Bank Spółdzielczy w Nowym Dworze Gdański prowadzi firmowy profil na portalu społecznościowym Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/ZulawskiBankSpoldzielczy.
W związku z posiadaniem profilu Żuławski Bank Spółdzielczy może przetwarzać/gromadzić Pani/Pana dane osobowe wynikające z nawiązania interakcji poprzez wykonanie takich czynności jak np. polubienie profilu/ postu, pozostawienie komentarza, przesłanie wiadomości. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w niżej wymienionych celach:
- zarządzania profilem firmowym przez Administratora,
- umożliwienia aktywności na profilu społecznościowym Banku,
- prowadzenia profilu poprzez udostępnianie informacji o prowadzonej działalności Banku polegającej na publikacji postów o wydarzeniach, przeprowadzonych akcjach społecznych, regionalnych i kulturalnych organizowanych przez Żuławski Bank Spółdzielczy lub przy jego udziale,
- promowanie usług oraz produktów bankowych, w tym także produktów bankowych oferowanych przez SGB Bank S.A. w wyniku realizacji wspólnych celów i przynależności Banku do grupy SGB,
- budowanie relacji oraz tworzenie społeczności Banku w serwisie społecznościowym,
- statystycznych i analitycznych,
- dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/a danych osobowych w ww. celach jest prawnie uzasadniony interes Banku (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Dane gromadzone podczas wizyty na profilu Banku wykorzystywane są do prowadzenia statystyki strony. Zawierają one wyłącznie zanonimizowane dane osób odwiedzających profil Banku i nie ma możliwości powiązania ich z konkretną osobą. Dzięki generowanym przez serwis społecznościowy statystykom, Bank przetwarza informację m.in. które z publikowanych treści są najbardziej popularne. Dzięki tym informacjom Bank doskonali swój profil społecznościowy.
Facebook jako Administrator portalu społecznościowego we własnym zakresie rejestruje Pani/Pana zachowania za pomocą plików cookies lub podobnych technologii, w tym również podczas interakcji
z profilem Banku. Pełny zakres i cele przetwarzania danych osobowych przez serwis Facebook określane są przez administratora pod adresem:
https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data
Cookies
Cookies to niewielkie pliki tekstowe zawierające dane informatyczne, które pozwalają między innymi na prawidłowe funkcjonowanie Serwisu. Są one przechowywane na urządzeniach końcowych. Pliki cookies odpowiadają za prawidłowe i pełne korzystanie ze wszystkich funkcjonalności strony internetowej bez zakłóceń. Pliki te informują nas o Pani/Pana aktywności na stronie internetowej Banku, ale nie pozwalają na pełną identyfikację. Pliki cookies mogą być wykorzystywane m.in. w celu:
- dostosowania zawartości strony Banku zgodnie z Pani/Pana wyborem poszczególnych kategorii cookies,
- optymalizacji procesu korzystania ze stron internetowej,
- tworzenia statystyk, które mają na celu zrozumienie sposób korzystania przez Panią/Pana ze strony Banku,
- utrzymywania sesji,
- prowadzenia działań polegających na promowaniu działalności Żuławskiego Banku Spółdzielczego.
Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz TUTAJ.
Zmiany Polityki Prywatności
Usługi i funkcje w ramach strony internetowej Banku mogą ulegać zmianie, co oznacza, że w przyszłości obecna wersja Polityki Prywatności może zostać zmodyfikowana. Dokument ten ma charakter informacyjny. Powyższe informacje zostały zaktualizowane w dniu 06.11.2023 r.