Jeden certyfikat wiele zastosowań!
Certyfikat kwalifikowany do bezpiecznego e-podpisu możesz uzyskać poprzez „wypełnienie zamówienia” na stronie KIR-u https://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/jak-zamowic-podpis-elektroniczny/ i odebranie go w Placówce naszego Banku.
Zastosowania podpisu elektronicznego. Moc prawna “bezpiecznego podpisu elektronicznego”, zrównująca go z podpisem własnoręcznym, pozwala stosować go w coraz to nowych obszarach. Możliwości zastosowania tej technologii do dokumentów elektronicznych są praktycznie nieograniczone. Ponadto wiele aktów prawnych, obok tradycyjnej formy podpisu, pozwala praktycznie wykorzystywać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanych certyfikatów. Główne zastosowania bezpiecznych podpisów elektronicznych i kwalifikowanych certyfikatów, które funkcjonują w praktyce to między innymi:
Podpis elektroniczny i jego właściwości
Podpis elektroniczny. Dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny. Bezpieczny podpis elektroniczny.
Podpis elektroniczny, który:
Podstawowe właściwości podpisu elektronicznego:
Certyfikat kwalifikowany, który wykorzystywany będzie do podpisywania dokumentów elektronicznych. Jest wydawany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. na karcie kryptograficznej. Karta ma wbudowany specjalny procesor kryptograficzny. W pamięci karty zapisywane są zaszyfrowane informacje dotyczące użytkownika karty (osoby, która za jej pomocą składa bezpieczny podpis elektroniczny) i ewentualnie właściciela karty (podmiotu, który zakupił kartę z certyfikatem i ma prawo ją unieważnić). Generowanie bezpiecznego podpisu elektronicznego odbywa się w procesorze kryptograficznym karty, poza komputerem, na którym przygotowany został podpisywany dokument elektroniczny.
Czytnik kart kryptograficznych. Niezbędny element pozwalający na połączenie komputera, na którym przygotowany został dokument elektroniczny z komputerem kryptograficznym karty, na czas składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Czytnik można połączyć przez jeden z powszechnie stosowanych interfejsów: RS232 (tzw. serial), USB lub PCMCIA (w laptopach). Niektóre czytniki wyposażone są np. w klawiatury do bezpiecznego podawania kodu PIN lub czytniki odcisku palca. Oprogramowanie do obsługi czytnika i karty. Oprogramowanie służące do administrowania kartą kryptograficzną (np. do zmiany kodów PIN, zarządzania certyfikatami zapisanymi na karcie itp.). W celu uzyskania certyfikatu kwalifikowanego do bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz jego komponentów tj. karty kryptograficznej, czytnika karty i oprogramowania do obsługi certyfikatu należy postępować zgodnie z instrukcją -> https://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/jak-zamowic-podpis-elektroniczny/
Więcej szczegółów uzyskasz na stronie www.elektronicznypodpis.pl